MASM32 Assembly ile Animated-Hareketli GIF Görüntülemek

Kategori Assembly
17.05.2017
2569 Okunma

Esen.
Bugün Rnd0M’dan bir mesaj geldi. Keygen içerisine hareketli GIF koyup koyamayacağımızı soruyordu. Açıkçası şu sıralar sistem programlama ve başka konular ile -arduino gibi- uğraştığım için böyle şeylere pek merak sarmıyorum. Ancak Rnd0m’ı kıramadım. Hemen bir araştırma yaptım ve işlerin aslında öyle pek basit olmadığını gördüm. Biz GIF dosyalarını resim olarak biliyoruz doğru ama GIF- Graphics Interchange Format olarak bilinen bu biçemi Assembly RCDATA olarak tanımlıyor ve ona göre işlem yapıyor. Bu dosya biçemini öyle hemen koyamıyorsunuz hatta bir ara patent muhabbeti bile yapılmış bu dosya biçemiyle ilgili. En son 30 yıl kadar önce 1987 yılında en son sürümü çıkmış.
Durum bu olunca dosyayı açmak ve her bir frame’i teker teker ekrana göstermek buna bir loop-döngü ayarlamak gerekiyor derken; harici bir kitaplık buldum. Bu kitaplık işleri oldukça hızlandırdı. Bende hemen en son keygen taslağımı buna göre düzenledim. Aşağıda iki tane indirme var. İlki hazırladığım keygenin kaynak kodları. RadASM projesi olarak kaydettim çünkü daha derli toplu olduğunu düşünüyorum. İkinci dosya ise bir RadASM Template-taslak dosyası. Bu arşivi açıp RadASM > Masm > Templates altına atın ve Yeni Proje deyip ileri geçtiğinizde gelen taslaklar penceresinden bu yeni taslağı seçin böylece sıfırdan keygen yazmakla uğraşmanıza gerek yok. Sadece anahtar üretme algoritmasına yoğunlaşabilirsiniz.
İyi çalışmalar.
Rnd0M kahveleri ne zaman içiyoruz?
[dm]153[/dm]
[dm]154[/dm]
Not: RadASM ile dialog düzenlediğimizde Res/ dizini altında projeadıDlg.rc adında bir dosya otomatik düzenleniyor. Orada bir satır var bizim GIF’i etkileyen ve şöyle olmalı:

RadASM ile düzenleme yapıldığında gifin IDsi olan 501i ve AniGIF etiketlerini değiştiriyor. Derlemeye çalışınca da hata alıyoruz. O yüzden bu ikisine dikkat ediyoruz derlemeden önce.

Comments of this post

Henüz yorum bulunmuyor!